Sunday, December 20, 2009

sEpanjaNg nOv..


20.11.2009 - k.anz menunaikan rukun islam ke 5

memandangkan k.anz & husband die pegi haji, so anak2 die terpaksa la aku yang jaga.. dan kerana mak aku mmg sygkan aku, so mak, ayah dan 2 org adik aku tlg temankan skali.. sebulan la maknanya kat sini sampai la 21.12.2009.. mls gak nak gie keja dr ttdi ke klang.. w/pun tak arr jauh sgt tapi perjalanan tue rasa sgt la jauh.. isk..isk..sbb aku terpaksa bangun awal 6.30 am.. gerak pergi ofis kul 7.15am.. time ni aku terfikir, kalo la ader driver kan besh...hahhha.. yang satu besh dok ngan family ni, pagi2 ader org tlg kejutkan.. nak gie keja breakfast dah kat atas meja.. besh..besh...tq mummy...muahs..

26.11.2009 - yeyey!!..lik kampung

lik kampung sempena menyambut aidil adha.. lik ngan dak2 ni.. iwan, jaja dan mr.nazeri.. memula mr.nazeri yang drive aku co pilot.. tapi jalan punyalah jam... cam smut hurung gula.. sangat mengantuk, tapi terpaksa tahan mata dr zzzzzz sbb kalo aku tdo, cnfirm mr.nazeri akan terhuyung-hayang cam keling mabok bawak keta.. hahhah ampunnnn... pertengahan jalan kat r&r temerloh iwan take over smpai la trg.. co pilot jaja.. aku & mr nazeri jadi big boss kat blakang membuta smpai la trg.. lallalal.. gerak kul 11pm tapi smpai kampung kul 730am.. alhamdulillah selamat sampai..

27.11.2009 - selamat hari raya aidil adha

raya wey!! raya!!!..pagi tue smpai je umah, tros gosok baju raya.. tlg hidang lauk pauk atas meja.. mummy gwe masak laksa.. besh.. besh...layan sedara-mara yg dtg bertandang pastue dok prepare bahan2 utk bbq malam ni.. recipe dr mr.nazeri.. aku tlg pape yg patut jek...

oleh kerana terlalu letih, aku tertido dr petang smp kul wape tah..igtkan nak masak mee hun grng, tapi bila terjaga dr tido ku yg lena, semua dah terhidang atas meja.. mr nazeri buat2 baik (eh yeke??).. die dok bakar ayam, udang n daging smapai la sume da setel.. hahhaha....bagus.. bagus.. ayah aku x abih2 puji die.. eii mencii...

28.11.2009 - ulang tahun kelahiran daddy



oleh kerana 30.11.2009 jatuh pada hari isnin, so terpaksa percepatkan sambutan meraikan ulangtahun daddy gwe.. so pada mlm 28.11.09 adalah sedikit majlis.. makan2.. amk gambar.. bg adiah.. tahun ni cam meriah sket sbb big bro dan family pun ade skali.. sbb sebelum ni kalo ade pape majlis die mst x de.. semoga daddy gwe panjang umur dan dirahmati olehNya.. amin....

29.11.2009 - balik shah alam


gerak lik ke shah alam kul 1pm. sebelum tue sempat la singgah pantai batu buruk jap.. mr nazeri mmg jakun, x pernah jumpe pantai.. punyalah excited die bila tengok pantai.. kami jalan2..makan aiskrim.. lepak jap jek, kerana perjalanan masih jauh..

skali lagi singgah kt kuala abang.. semata-mata nak amk gambar dan nak panjat batu yg besar ittew.. cam biasa aku maintain kewl, tapi mr nazeri x abih2 dengan excited terlampau die ittew.. biarkan si luncai terjun dengan labu-labunya...

sambung perjalanan balik.. kat kemaman jam.. gile arr, tak pernah2 jam, tetiba time tue boleh pulak jam... boleh dikatan perjalanan balik yang aku lalui itu sungguh penat sbb jam.. w/pun aku x drive, tapi aku boleh rasai kepenatan itu...
















2 comments:

  1. oh? kirenya kamu nak update blog monthly basis laa ni..sekali update berjela2? gitew?? cehs!

    ReplyDelete