Monday, December 28, 2009

kelu lidah utk berkata-kata.. haish

date: 28.12.2009
pagi tadi cal mak aku.. cam bese sembang2 sbb smlam x call.. windu.. dah jadi rutin harian aku mst cal mak aku tetiap hari.. tanya kabar.. sembang2.. gelak2..gosipz2.. bak kate orang jauh dimata dekat dihati.. tapi sebab smalam bz sket so takde la call..nak qada la kan, pg2 lagi aku dah call.. beshnye bile dgr suara mak ayah aku.. segala stress secara automatik hilang.. hehhe
tapi yang tak beshnye mak aku suh KAWEN.. apa kawen???? suh kawen cepat2.. sbb mak aku cakap dah dengar suara2 sumbang yg dtg dr celah mane tah cam x puas hati bila aku asik la jumpe my luv aku.. gie mane mst berdua.. balik kg pun berdua.. so cam mengundang rasa tak puas hati orang kat aku... ape nak cakap?? salah aku ker??? adat la dak2 zaman skang kan.. x kan la nak samakan cam zaman batu.. pompuan asik la dok memerap dlm umah.. malu2 hanjen bila nak jmp laki.. cib..cib.. cib.. kawen mak ayah aturkan.. owh plzzz.. ni zaman millennium.. pompuan dah setaraf ngan laki..w/pun dlm islam tak boleh menyama tarafkan antara laki & pmpuan.. tapi tu la realitinya...
nak kawen senang, tapi nak merealisasikan tu yg cam perit sket.. mana nak carik duit??... duit..duit dimana kau duit...citttss... zaman skang mane ade wat kenduri koboi cam dolu2.. koman2 pun mst ada 15k dlm tangan.. tu pun ntah cukup ke x.. adeh laaa.. aku dah stat pening.. aku sesen pun tarak ni.. habuk.. puh..puh..puh... banyak sgt habuk, nnt aku bersin...nasib bek aku x dak resdung.. kalo x, maw 2/3 hari bersin x ilang2... lallala...
bila pk lik, x yah la tergesa-gesa wat keputusan.. ikut plan asal kawen ujung taun dpn.. setel.. x yah nak pk ape org nak cakap.. asalkan mak aku, ayah aku, family terdekat aku taw dah arr.. len len aku tolak tepi... x yh nak menyemakkan pale otaks aku... senang..
da arr.. kang terEMO kang susah plaks.. huhu.. daaa...

3 comments:

  1. take ur time...wedding isnt easy..kalau guna duit mak bapak mmg laa senang..but kalau guna duit sendiri..menanges laaa mcm aku hari2..hahaha org kg kamu mmg kg betul kan?? bahahahahahah suke mengumpat..cet...takpe laa..nanti kamu kawen wat grand2 ye,,akan aku usahakan membantu kamu buat preparation supaya jd grand giler babssss!! sampai terkojol jiran2 kamu tgk..bahahaha..again..take ur time..

    Chillax..daaaaaaa

    ReplyDelete
  2. pheww...i feel u girl. i feel u! stress eh? bile dah bertunang mak bapak soh kawen cpt2. adoi la..zaman skang ni mmg unpredictable la. bkn zaman dolu2. aku ni ha..tade steady bf tu..makcik mama aku slalu gosip psl aku ngn ehem tu. serius kah. bile la nak kawen n all. sgt stress ok. double stress ko. so, to make things easy. btoi la ape kmu ckp, buat decision based on our situation. our current economy position. kalo nk sgt kwen cepat..soh jiran2 sedare2 topup. wakakakakaka!

    ReplyDelete
  3. tue la tapi cam senak gak paler otaks pk.. baru la aku taw ssh gak nak kawen nih.. haishhh

    ReplyDelete